Старонка музычнага кіраўніка

Играем в музыку, или чем занять ребенка дома

Представляю вашему вниманию музыкальные игры, в которые можно легко играть как вдвоем с ребенком, так и всей семьей.
развернуть

 «Какой инструмент звучал?»

Перед ребёнком два инструмента. Предположим, бубен и барабан. Попросите малыша отвернуться и постучите по одному из инструментов. Если малыш угадает, по какому инструменту вы стучали, то получает ваше одобрение и аплодисменты. Постепенно количество детских музыкальных инструментов, как мелодичных, так и ударных можно увеличить. Игра развивает тонкость слуха, учит узнавать различные тембры. Время от времени меняйтесь ролями: ребёнок спрашивает — вы отвечаете.

«Танцуй так же, как я»

Под танцевальную музыку вы делаете самые простые движения и просите ребенка, точно их повторить. Маленькие дети вообще любят подражать. Игровой момент усиливается, если вы заранее объявляете, кто танцует. Например, Баба-Яга, Золушка, или другой сказочный персонаж или зверь. Ребёнок становится старше, и круг танцующих персонажей всё более расширяется. Особенно азартный характер приобретает игра, если в ней участвует трое или более детей. Тогда все по очереди могут оценивать, кто станцевал лучше, и кто становится «заказчиком». Игра помогает развитию координации движений под музыку, развивает фантазию, воображение.

«Узнай песенку»

Вы играете, напеваете или насвистываете известную песенку ребёнку. Он должен угадать, какая это песенка. В случае правильно ответа — одобрение и аплодисменты. Игры, в которых победитель зарабатывает очки или баллы, начнутся чуть позже.

«Слушаем тишину»

У детей повышена эмоциональность, и они всё делают громко: не говорят, а кричат, если радуются, то визжат от восторга, если огорчаются — рыдают навзрыд. Это нормально. Они иначе не могут. За это их нельзя ругать. Но иногда предложите им присесть, остановиться, замереть и послушать… тишину, которую они не слышат. Не умеют слышать. Это можно сделать и дома в период карантина, но, когда карантин закончится, лучше где-нибудь на природе. В поле, в лесу, в парке, около реки. Или просто на улице или во дворе. Итак, условия игры.

— Тише, — говорите вы. — Ещё тише. Совсем тихо. Давай сыграем — кто лучше услышит тишину и назовёт больше звуков.

Говорим по очереди:

— Вот машина прошла. Вот птичка пропела. Гудок поезда. Чей-то разговор. Деревья прошелестели ветками.

Ребёнок вслушивается в тишину, в окружающие звуки. Начинает понимать, что среди этих звуков есть и такие красивые и завораживающие, как пение птиц, шум леса, реки или моря. Кстати, тишина, пауза — вполне музыкальная категория. Выдержать точно паузу (ещё мгновение и она оборвётся) — большое искусство. Как в музыке, так и в жизни… За каждый названный источник звука дается очко. Побеждает тот, кто назвал большее количество таких источников.

«Рассказ-игра»

Любой из рассказов (например, о музыкальных инструментах) можно построить в виде игры. Для этого перед началом игры положите на стол уже приготовленные нами кружки с фишками и скажите малышу: — Сейчас расскажу тебе сказку о Барабане и Скрипке. Это игра. После рассказа я задам несколько вопросов. Если будешь слушать внимательно, то легко на них ответишь. В случае правильного ответа фишку двигаешь ты, неправильного — я. Победит тот, кто продвинется на большее количество кружков. После такого предупреждения ребёнок слушает рассказ с особым интересом и вниманием. Игра — это святое. Естественно, что рассказ должен быть коротким и, по возможности, занимательным. Вот, например, придуманная нами…

«Сказка о Барабане и Скрипке»

В одном царстве жил Барабан. В этом музыкальном царстве жили самые разные музыкальные инструменты: скрипки, фортепиано, аккордеоны. Но Барабан был одним из самых известных и любимых. Потому что его язык понимали все. Потому что он будил весь город по утрам своей звонкой и чёткой песенкой:

Встало солнце утром рано,

Слышен голос Барабана,

Тра-та-та-та-та-та-та-та.

Открывайте ворота.

Город просыпался, и все говорили: «Как хорошо, что у нас в городе живёт Барабан. Иначе мы могли бы опоздать на работу». Когда Барабан подрос, король этого царства — Рояль взял его на работу. Часовым. Теперь Барабан не только всех будил по утрам, но и охранял королевский дворец. А во время парада солдаты маршировали под его музыку. В этом же царстве у короля была дочь — Скрипка. Как только Барабан увидел Скрипку, так сразу полюбил её. Когда Скрипка проезжала в карете мимо ворот, которые он охранял, Барабан приветствовал её своим стуком. Принцессе Барабан тоже нравился. Однажды она подошла к нему и пропела на самой высокой из своих четырёх струн-«ми».

До, ре, ми, фа, соль, ля,

Завтра бал у короля.

Приходи, ми, фа, соль, ля,

Ждать тебя там буду я!

Барабан надел новый кожаный мундир и пришёл на бал. Когда начались танцы, Скрипка заиграла весёлую музыку на всех своих четырёх струнах, а Барабан ей подыгрывал. Потом заиграли другие инструменты, а они танцевали вместе вальс и ещё больше друг другу понравились. Барабан предложил Скрипке стать его женой. Она согласилась. На свадьбе король Рояль на радостях сыграл «Свадебный марш» Мендельсона. Это была очень весёлая свадьба.

Неплохо, если после заключительных слов сказки вы включите эту популярную музыку Мендельсона. А теперь вопросы ребёнку. Например, такие: Что солдаты делали, когда играл Барабан? Почему жители города любили Барабан? Сколько струн у Скрипки? Как называется самая высокая струна? Какой танец играли Скрипка и Барабан на балу? Как называется музыка, которая прозвучала после свадьбы? Разумеется, вопросы могут быть другими. Как, впрочем, и сказка, которую вы, возможно, сочините лучше нас. Напоминаем, что ответивший на вопрос правильно, продвигает фишку вперёд. Благодаря подобным сказкам-играм ребёнок не только больше узнает о музыкальных инструментах, композиторах, музыкантах, но и разовьёт такое важное качество — умение сосредотачиваться.

«Кто первый запоёт»

Это игра для двух и более участников. Вы играете или напеваете мелодию известной песни. Кто из участников в игре, первый узнает песню и запоет ее.

«Простучи ритм»

Вы стучите на бубне или хлопаете в ладоши ритм известной песни. Попросите ребёнка угадать песню. Теперь меняетесь ролями. Ребёнок стучит, а вы угадываете.

«Послание африканскому племени»

Вы стучите на барабане определённый ритм-послание соседнему африканскому племени. Сообщаете ребёнку содержание послания. А лучше, если он придумает послание сам. Например, «на улице хорошая погода», «у меня скоро день рождения» и т. д. Ребенок должен точно повторить ритм. В этой игре также возможна смена ролей: ребёнок стучит послание — вы повторяете. Такого рода игры развивают не только ритмические способности, но и фантазию ребёнка.

«Кто лучше имитирует?»

Кто лучше имитирует, изображая под весёлую музыку игру в мяч, в снежки, фигурное катание и т. п.

«Придумай танцевальные движения»

Кто больше придумает движений под различные танцы: цыганочку, польку, русский перепляс, быстрый современный танец и т. д.

Танцевальная игра «Воробышек»

Привлекайте к игре всех домочадцев, и тогда ребенок будет играть с особенным удовольствием. Все встают в круг, в центре – «воробышек». Участники двигаются по кругу и напевают на произвольный мотив: Покажи, покажи, воробышек, как девицы ходят. (Воробышек показывает, и все повторяют его движения) Покажи, покажи, воробышек, как молодцы ходят. (Воробышек снова показывает). В течение игры водящему могут предложить изобразить походку не только зверей, героев мультфильмов и т. д., но и папы, мамы, бабушки, других близких и знакомых.

Музыкальные игры, связанные с движением, не только приносят детям и взрослым радость и хорошее настроение, но и улучшают координацию, развивают фантазию, воображение. Выбирать лучшего среди танцующих могут как взрослые, так и другие ребенок.

«Спеть высокую или низкую ноту»

Иногда для этой цели кукла становится реальным помощником. У малыша не получается петь высокие нотки? Возьмите куклу-мышку и попросите малыша спеть также тоненько, как поёт-пищит этот зверёк. И произойдёт чудо — ребёнок неожиданно запоёт тоненьким голосом. Низкую ноту поможет спеть кукла-медведь.

 

свернуть

Консультация для родителей "Танец и музыка как средство оздоровления детей"

10.01.2023
Известно, что музыка обладает целебными свойствами для души и тела человека. Она способна управлять сознанием и поведением людей, регулировать умственную и физическую деятельность, давать эстетическое наслаждение, исцелять от болезней, формировать у слушателей вкусы, интересы, социальные установки, нормы и идеалы.
развернуть

Дети уже с первых мгновений своей жизни воспринимают различные звуки.  Слушая музыку, ребенок незаметно для себя начинает испытывать выраженные в ней чувства и настроения.

Использование музыки и танца как средства терапии может стать эффективным методом коррекции психического состояния детей дошкольного возраста. Целенаправленно используемая музыка при двигательной деятельности может способствовать настройке организма ребенка на определенный темп работы, повысить работоспособность, отдалить наступление утомления, снимать нервное напряжение.

Танец имеет большое воспитательное значение. Танцевальные упражнения не требуют специальной подготовки, определенной площадки, они прививают занимающемуся культуру движений: правильную постановку рук, ног, туловища, способствуют формированию правильной осанки, красивой и легкой походки, плавности, грациозности и изящества движений. С помощью танцевальных движений можно воспитывать внимание, умение ориентироваться во времени и пространстве, способствовать развитию ловкости и координации движений.

Танец может служить как средство установления межличностных отношений, проявления индивидуальности личности ребенка, самовыражения, самоутверждения.

Малыши, как правило, очень подвижный народ. И сегодня все чаще врачи отмечают увеличение количества детей с повышенной двигательной активностью – гиперактивностью. Они не могут усидеть на одном месте более 10 минут, задают много вопросов, не выслушивая ответы. Перебивают, прыгают, очень импульсивные, никогда не ложатся спать во время и т. д.

Поэтому, овладев умением расслабляться, можно поправить не только физическое, но и психическое состояние. В результате - улучшается память, внимание, мышление, легче становиться общение с окружающими, ребенок лучше справляется со стрессовыми ситуациями.

Предлагаем вам примерный комплекс упражнений на расслабление в виде домашних заданий. Их можно выполнять с речитативами, стихами образного характера и другими движениями:

«Медузы»

Движения выполняются в соответствии с текстом.

Я лежу на спине, как медуза на воде.

Руки расслабляю, в воду опускаю,

Ножками потрясу, и усталость сниму.

 

«Шалтай-Болтай»

И. П. – стоя, руки расслабленно в низ.

Шалтай-болтай     свободные повороты туловища с расслабленными руками вниз

Сидел на стене,   

Шалтай-болтай    свободные махи руками

Свалился во сне.

 

«Руки вперед, кисти в кулак»

И. П. - сидя на стуле или стойка ноги врозь.

1-2 Руки вперед, кисти в кулак

3-4 Руки расслабленно опустить на бедро.

5-6 Руки вперед, кисти в кулак.

7-8 Руки в верх, кисти в кулак.

 

«Отдых»

А- сидя, прогнуться, напрячь все мышцы тела, затем расслабиться.

Б - сидя, удерживать поднятые ноги, затем расслабиться.

В - сидя, держась за стул руками, тянуть его на себя, затем расслабиться.

 

«Лучшие качели»

И. П. – стоя в основной стойке.

Лучшие качели - пружинистые полуприседания, руки свободно качаются назад

Гибкие лианы,    волнообразные движения руками в стороны

Знают обезьяны.     в стойке ноги врозь - полуприсед и встать, руки вправо-влево

Кто на них качается,       наклоны вправо-влево, руки согнуты в стороны, предплечья вверх,                                                  ладони вперед

Да-да-да!                 три наклона головой вперед

Тот не огорчается       пружинистые полуприседания

Ни-ког-да!        повороты головы налево, направо

Данные упражнения можно сопровождать любой спокойной музыкой

свернуть

Хатні аркестр

10.02.2022
Як цікава правесці час у коле сям’і, чым выклікаць эмацыянальнае задавальненне у дарослых і дзяцей? Прапануем Вам стварыць дамашні аркестр з таго, што ёсць у кожным доме.
развернуть

Азнаёміцца з парадамі можна праз QR-код

або па спасылцы https://disk.yandex.by/i/L7vgwi7-0HSmcQ

 

свернуть

Музычныя гульні летам для вялікіх і маленькіх

Паважаныя бацькі! Лета - гэта самы спрыяльны перыяд для зносін дзіцяці з прыродай, сябрамі, гэта магчымасць запускаць мыльныя бурбалкі, гуляць у пясочніцы або з мячом. Я хачу пазнаёміць вас з тым, у якія музычныя гульні можна пагуляць з дзецьмі і іх сябрамі летам.
развернуть

Музыка дапамагае знайсці неабходны рухальны вобраз, надае рухам пластычнасць і выразнасць, развівае музычны слых, памяць, рытм і ўдасканальвае асноўныя рухі.

Я прапаную вашай увазе некалькі цікавых, займальных гульняў, у якія і вам, і вашаму дзіцяці, і яго сябрам спадабаецца гуляць як на прыродзе, так і дома.

Гульня “Любімая песенька”

Выберыце песню добра знаёмую дзіцяці і праспявайце яе. Затым замяняйце словы рознымі гукамі, напрыклад, “ля-ля-ля” або “о-о-о”. Далей, нічога не спявайце, а толькі выконвайце дзеянні. Вы не паверыце, наколькі ціха могуць паводзіць сябе дзеці!

Гульня “Загадкавая музыка”

Вазьміце мелодыю знаёмай песні і прамурлыкайце яе, праспявайце з закрытым ротам або замест слоў паспявайце на “ля-ля”. Няхай дзіця пазнае гэтую песню. Паўтарыце песню яшчэ, спыніўшыся на якім-небудзь слове. Паглядзіце, ці зможа дзіця пазнаць гэтае слова. Спытаеце ў яго, якім павінна быць наступнае слова песні.

Гульня “Песні пра сонца”

Пафарбуйце круглую папяровую талерку ў жоўты колер і прыклейце яе да палачкі. Пагутарыце з дзецьмі пра сонца і пра тое, якія пачуцці яно ў іх выклікае. Праспявайце некалькі песень пра сонца або развучыце некалькі вершаў.

Дазвольце дзецям паказаць з дапамогай паваротаў, прысяданняў розныя перамяшчэнні сонца, пра якое гаворыцца ў песні.

У ліку песень пра сонца можна назваць:

Солнечный круг, небо вокруг,

Это рисунок мальчишки…

Паўтарыце гэтую гульню, але ўжо з іншымі песнямі або вершамі, напрыклад пра месяц або зоркі.

Няхай лета пакіне яркі след у памяці вашага дзіцяці!

 

Музычны кіраўнік Пугач І.С.

свернуть

Музычныя гульні-эксперыменты

     Кансультацыя для бацькоў

     Гульня - галоўны від дзейнасці для дзіцяці, які дазваляе выказаць свае пачуцці, жаданні і мары, адкрывае шырокі прастор для праяўлення кемлівасці, творчасці, актыўнасці.

     Я прапаную некалькі музычных гульняў-эксперыментаў, у якія можна пагуляць з дзецьмі дома.

“ГУКІ Ў ВАДЗЕ”

      Для гульні патрэбна вялікая ёмістасць з вадой і каменьчыкі. Дарослы просіць дзяцей адказаць, ці перадаюцца  гукі па вадзе. Разам з дзецьмі складае алгарытм дзеянняў: кінуць каменьчык і слухаць гук яго ўдару аб дно ёмістасці. Затым прыкласці вуха да ёмістасці і кінуць камень; калі гук перадаецца па вадзе, то яго можна пачуць. Дзеці выконваюць абодва варыянты вопыту і параўноўваюць вынікі. Робяць выснову: у другім варыянце гук быў гучней; значыць, праз ваду гук праходзіць лепш, чым праз паветра.

“СТУКАЛКІ”

       Для гэтай гульні падыдзе ўсё, з чаго можна здабыць гук: драўляныя лыжкі, палачкі, металічныя сталовыя прыборы, пагрымушкі. Паспрабуйце выкарыстоўваць розныя па тэмбры матэрыялы - драўляныя і металічныя. Дарослы прастуквае просты рытм, а дзіця павінна паўтарыць яго. Можна прастукаць рытм на некалькіх інструментах.

“ГУКІ ВАКОЛ НАС”

      Дарослы прапануе дзіцяці прыслухацца да гукаў вакол нас. Гэта  могуць быць любыя гукі, незалежна ад таго, чуем мы іх у дадзены момант ці не. Напрыклад, дзіця кажа, што чуе гул самалёта. Спявае на адным гуку: у-у-у-у-у. Як можна праспяваць узлёт самалёта? Дзіця спявае на адным гуку, паступова ўзмацняючы гучанне. А як можна паказаць, што самалёт паляцеў? Дзіця спявае на адным гуку, паступова аслабляючы гучанне.

     Безумоўна, дзіцячая творчасць у гульні яшчэ недасканалая, гэта толькі пачатковая форма той дзейнасці, з якой затым вырастае мастацтва. Аднак праяўленне  творчасці ў гульні дазваляе дзіцяці глыбей зразумець навакольны свет, дае яму некаторы жыццёвы вопыт, выклікае патрэбнасць выказаць яго ў сваёй дзейнасці. Радасць творчай гульні мяняе дзіцячае жыццё, напаўняючы яе казачнасцю і цудамі.

                              

                                                                             Музычны кіраўнік:  Пугач І.С.

 

свернуть

Новогодние чудеса, или как укрепить веру в Деда Мороза

Какие же новогодние чудеса без Деда Мороза? Любой малыш и большинство родителей абсолютно точно знают, что этот веселый добрый дед существует. Иначе откуда же берутся под елкой самые желанные подарки? Вера в Деда Мороза просто необходима маленькому человечку. И чем дольше он будет верить, тем лучше.
развернуть

Новогодние чудеса начинаются с письма Деду Морозу. Его непременно нужно написать, а иначе как же добрый дед узнает о самом заветном желании малыша?

Если малыш еще не умеет писать, письмо может написать мама под его диктовку. А еще можно нарисовать те подарки, которые хочется отыскать под елочкой. Предложите малышу указать в письме "возможные варианты замены". А то вдруг у дедушки не окажется нужного подарка. Даже у волшебников иногда случаются накладки. После того, как письмо написано, его необходимо отправить.

Самый простой вариант ‒ вечером положить письмо под елочку. А утром найти там же ответ от Дедушки Мороза, написанный крупными печатными буквами. В нем могут быть различные просьбы и задания, например, сегодня ‒ сделать гирлянду для елочки, завтра ‒ нарисовать рисунок на зимнюю тему... Таким образом, можно несколько дней радовать малыша письмами-сюрпризами. Есть еще такой способ переписки с Дедом Морозом: положить письмо в морозилку. Где ж еще, как не там Мороз сможет его забрать?

Но, кроме этих "не настоящих" способов переписки с северным волшебником, существует и, самый что ни наесть, настоящий.

Письмо можно отправить в одну из резиденций Деда Мороза. Вот адрес: 225063, п/о Каменюки, Каменецкий район, Брестская область, Беловежская пуща.

 Ведь чудеса случаются только с теми, кто в них верит!

свернуть

Рэкамендацыі для дарослых ад музычнага кіраўніка

26.05.2020
У летні аздараўленчы перыяд музычныя творы здольныя зацікавіць дзіця, спрыяюць радаснаму вясёламу настрою.
развернуть

Для гэтага можна выкарыстаць наступныя прапановы:

 

* Стварыце фанатэку з запісаў класікі, дзіцячых песенек, музыкі з мультфільмаў, танцавальных, маршавых мелодый і інш. (зараз выпускаецца шмат музычных запісаў імправізацыйна - рамантычнага характару). Такую музыку можна слухаць спецыяльна, ўключаць нягучна пры чытанні казак, суправаджаць ёю маляванне, лепку, працэс ўкладвання дзіцяці спаць і інш.

* Арганізуйце хатні аркестр з дзіцячых музычных інструментаў і суправаджайце падыгрываннем на іх запісы дзіцячых песень, розных танцавальных і маршавых мелодый.

* Усе дзеці вельмі рухомыя, і калі заахвочваць іх рухальныя імправізацыі пад музыку, то такіх дзяцей будуць адрозніваць каардынаванасць і грацыёзнасць рухаў.

* Сумесныя паходы на дзіцячыя спектаклі, канцэрты ўзбагацяць ўражанні дзяцей, дазволяць пашырыць спектр хатняга музіцыравання.

* Бываючы на прыродзе, прыслухоўвайцеся разам з дзіцем да бурлення ручая, спеву птушак. Вакол нас гучыць музыка, не ўпусціце магчымасць спазнаць яе багацце для гарманічнага развіцця вашага дзіцяці.

                        Музычны кіраўнік: Пугач Ірына Станіславаўна

летнее солнышко

Шчаслівага адпачынку!

свернуть

Почему важно посещать музыкальные занятия

Праздники в учреждении дошкольного образования – это не только развлекательные мероприятия, а большая, трудная подготовительная работа.
развернуть

Праздники, как и любое другое событие, имеет как положительные, так и отрицательные стороны.

Во-первых, на малышей ложится большая нагрузка, и моральная, и физическая. Подготовка занимает много времени и сил, зачастую дети участвуют в абсолютно новой для себя роли. Дети нуждаются в поддержке, как со стороны педагогов, так и со  стороны родителей.

 ВНИМАНИЕ: Глубоко ошибочно мнение тех родителей, которые считают, что можно не водить ребенка на музыкальные занятия, а привести только на праздник. Ничего, кроме неприятностей для ребенка (из-за незнания материала, неумение выполнить простейшие танцевальные движения, незнание слов песен, неумение правильно и вовремя перестроиться) не получится. Ребенок расстраивается, путается, нервничает, зачастую плачет, мешает остальным детям. И родители, и дети с нетерпением ждут детсадовских праздников. Малыши радуются  тому, что родители придут на них посмотреть, а родителям предоставляется возможность окунуться в собственные детские воспоминания. Но утренники в детском саду устраиваются не только для того, чтобы порадовать родителей и воспитанников, погрузив их в атмосферу праздника.

Есть и другие, более важные цели и причины. Дети разучивают песни, стихи и танцевальные движения не просто так, а для того, чтобы потом продемонстрировать все свои умения родителям на детском празднике, да еще получить за это подарки, которые тоже занимают не последнее место в мотивации ребенка.

Таким образом, воспитатель и музыкальный руководитель всегда могут объяснить ребенку, для чего проводится то или иное занятие и почему нужно стараться. А когда у ребенка есть конкретный стимул, он и заниматься будет усерднее. 

 

                            Музыкальный руководитель: Пугач И.С.

свернуть

Парады бацькам

Прапануем падказкі па арганізацыі самастойнай музычнай дзейнасці дзяцей дашкольнага ўзросту ў дамашніх умовах.
развернуть
  1. Звярніце ўвагу на самастойную музычную дзейнасць вашага дзіцяці.
  2. Не раздражняйцеся, калі дзіця спрабуе іграць на якім-небудзь

інструменце, а наадварот, імкніцеся да таго, каб гэта зацікавіла яго.

  1. Купляйце музычныя інструменты і цацкі, іграйце на іх самі, іграйце разам з дзецьмі.
  2. Наведвайце з дзіцем спектаклі, канцэрты, дзе ўдзельнічаюць дзеці.
  3. Сачыце за тым, каб ваша дзіця слухала і глядзела дзіцячыя

музычныя перадачы.

  1. Назапашвайце дзіцячую фанатэку.
  2. Па магчымасці старайцеся знаёміць дзяцей з кампазітарамі.
  3. Музіцыруйце дома разам з дзецьмі (спявайце, іграйце на музычных інструментах, танцуйце).
  4. Прапануйце дзецям слухаць разнастайную музыку.
  5. 11. Дапамажыце прыдумаць дзіцяці музычную казку або сцэнку.
  6. Бываючы на прыродзе, звяртайце ўвагу дзіцяці на “гукі музыкі” вакол нас (музыку прыроды).
  7. Абмяркоўвайце з дзецьмі прагледжаныя спектаклі і канцэрты.
  8. Цікаўцеся тым, што новага даведалася дзіця на музычным занятку ва ўстанове дашкольнай адукацыі.
  9. Абавязкова прысутнічайце на ранішніках у дзіцячым садзе і па магчымасці ўдзельнічайце ў іх падрыхтоўцы і правядзенні.

 

                                             Музычны кіраўнік Пугач І.С.

свернуть

Хатні тэатр. Рэкамендацыі для практычнай музычнай дзейнасці дома

Далучэнне дзяцей да тэатральнага мастацтва можна пачынаць рана. Са з'яўленнем у дзяцей простых гульнявых дзеянняў, прадметаў-замяшчальнікаў і іншых, складваюцца спрыяльныя ўмовы, якія дазваляюць пачынаць знаёмства з мастацтвам тэатра. Аднак практыка сямейнага выхавання паказвае, што ранняе наведванне тэатральных відовішчаў з'яўляецца хутчэй выключэннем, чым правілам. Часцей за ўсё знаёмства з тэатрам адбываецца ў 4-6 гадоў.
развернуть

     

Найбольш эфектыўным сродкам эмацыянальнага перажывання атрыманых уражанняў з'яўляецца хатні тэатр. Паколькі хатні тэатр - вельмі своеасаблівая форма сямейнага вольнага часу і, на жаль, у апошні час амаль забытая, то размова пра яго павінна быць асаблівай.

Хатні тэатр здаўна быў адной з самых распаўсюджаных формаў сямейнага вольнага часу.

Хатні тэатр дапамагае задаволіць патрэбнасць дзіцяці ў самавыяўленні, дазваляе рэалізаваць назапашаны фізічны і эмацыянальны патэнцыял. У паўсядзённым жыцці ў дзіцяці не заўсёды ёсць магчымасць і неабходнасць выкарыстоўваць усе вядомыя яму рухі, праяўляць ўсю разнастайнасць пачуццяў і ярка іх выказваць. Тэатральнае мастацтва спрыяе фізічнай і эмацыянальнай разрадцы.

Хатні тэатр адыгрывае асаблівую ролю ў прадстаўленні магчымасці ўсім членам сям'і заняцца сумеснай творчасцю, цікава і з карысцю бавіць вольны час.

Якія спектаклі можна разыгрываць ў хатніх умовах?

Гэта залежыць ад магчымасцяў сям'і. Калі хто-небудзь з членаў сям'і добра валодае навыкамі ігры на якім-небудзь музычным інструменце, то магчыма пастаноўка аперэт, вадэвіляў, сцэн з класічных або дзіцячых опер. Цікавасць да стварэння незвычайнага дазволіць стварыць своеасаблівы тэатр лялек. Валоданне пластыкай руху дае магчымасць рэалізаваць сцэнічныя асаблівасці тэатра ценяў або пантамімы.

Пры арганізацыі хатняга тэатра дарослым неабходна вызначыць паслядоўнасць далучэння дзяцей да мастацтва тэатра. З пункту гледжання В.А. Белабрыкінай (кандыдат псіхалагічных навук), паслядоўнасць можа быць наступнай:

імічныя гульні;

-ралявыя гульні;

-гульні-імправізацыі;

-гульні-паказы;

-лялечныя прадстаўленні.

Мімічныя гульні заключаюцца ў тым, што дзецям чытаюць тэкст, суправаджаючы яго імітацыйнымі рухамі і гукаперайманнем. Напрыклад, пацешкі «Ідзе каза рагатая», «Па купінах» і іншыя, вершы вядомых дзіцячых паэтаў К.І. Чукоўскага, С.Я. Маршака, С.В. Міхалкова і інш.

Ролевая гульня характарызуецца наяўнасцю дыялогу паміж дзеючымі асобамі. Пры гэтым кожнае дзіця бярэ на сябе ролю і стараецца даступнымі сродкамі перадаць вобраз свайго героя. У гэтай сувязі дарэчы ўспомніць казку «Церамок», верш С.Я. Маршака «Тэлефон» і інш.

Гульня-імправізацыя прадугледжвае самастойнае прыдумванне дзецьмі сцэн і дыялогаў на зададзеную тэму.

Гульні-прадстаўленні ўключаюць інсцэніроўку або драматызацыі якіх-небудзь жыццёвых сітуацый і любімых казак.

Такім чынам, кожная сям'я вырашае для сябе самастойна, у якой паслядоўнасці лепш далучаць дзіця да мастацтва тэатра ў хатніх умовах.

Адно несумненна: з малодшымі дашкольнікамі варта пачаць з простага лялечнага тэатра. І, нарэшце, абавязковай умовай поспеху з'яўляецца сумесная творчасць ўсіх членаў сям'і.

Кожны від і жанр тэатра мае сваю асаблівасць і спецыфічныя сродкі выразнасці. У пастаноўках хатніх спектакляў неабходна гэта ўлічваць.

Незалежна ад жанру і віду тэатра любая пастаноўка рэалізуецца ў некалькі этапаў:

  1. Выбар п'есы (твора). Вызначэнне асноўнай ідэі спектакля.
  2. Праца над тэкстам.
  3. Вызначэнне характару герояў. Размеркаванне роляў.
  4. Рэпетыцыі асобных сцэн.
  5. Рэпетыцыі на сцэнічнай пляцоўцы.
  6. Стварэнне дэкарацый, касцюмаў, бутафорыі.
  7. Генеральная рэпетыцыя.
  8. Падрыхтоўка білетаў, праграм, афіш.

Вядома, такое дзяленне з'яўляецца некалькі ўмоўным. Паралельна з рэпетыцыямі можа ісці выраб дэкарацый, касцюмаў і інш.

Вядома ўсім, што дзеці любяць фантазіраваць. Без фантазіі жыццё становіцца нецікавым і сумным.

Спадзяюся, што гэтыя парады дапамогуць вам арганізаваць вольны час вашага дзіцяці з карысцю!

Крыніца інфармацыі:    infourok.ru

свернуть